وقتي جسمي در گلوي کودک گير کرد چه کنيم؟!
نوشته شده توسط : ali
هرسال کودکان زيادي به وي‍ژه در تعطيلات نوروزي در اثر خفگي ناشي از گير کردن اشيا خارجي جان خود را از دست مي دهند.
 سکه، سنجاق ته گرد، سنجاق قفلی، دکمه، آجیل‌، تخمه هندوانه و خربزه، نوک مداد، ته خودکار، پاک‌کن، دندان بيشترين اشيايي هستند که در گلوي کودکان گير مي کنند و باعث خفگي مي شوند.

بسیاری از موارد خفگی زمانی رخ می‌دهد که خواهر و برادر بزرگ‌تر ،موادغذایی یا اسباب‌بازی و اشیای خطرناک را به بچه‌های کوچک‌تر می‌دهند بنابراین حتی وقتی این کودکان را نزد خواهر و برادر بزرگ‌ترشان می‌گذارید باز هم به آنها سرکشی کنيد و مراقب فرزندانتان باشيد.

بسياري از حوادث قابل پيشگيري هستند اما اين باور نادرست است كه اگر چيزي در گلوي كودك گير كرد با پشت دست به كمر او مي زنند اين كار باعث تنگي لوله هاي ريه و ناي مي شود و عبور جسم را با مشكل مواجه مي كند. اگر هنگامي که شي در گلوي کودکان گير کرد ابتدا آرامش و خونسردي خود را حفظ کنيد سپس با دست شي را به ارامي از گلوي کودکتان خارج کنيد و اگر شي کوچک بود به او آب فراوان بدهيد تا راه گلويش باز شود و دچار خفگي نشود.

شما همواره بايد به کودکانتان اموزش دهيد که اشیا را در دهان نبرند و بین لب و دندانشان نگه ندارند و دکمه‌ها، سکه‌ها، جواهرات، حلقه و کیلیپس‌ها را از دسترس کودکان دور نگه‌دارید.
مطالب مرتبط




:: بازدید از این مطلب : 1203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: